Monitor 3D z force feedback

4 lipca 2013, 09:33

Mike Sinclair, Michael Pahud i Hrvoje Benko z Microsoft Research opracowali technologię Actuated 3D Display with Haptic Feedback. To, jak twierdzą, pierwszy dotykowy wyświetlacz 3D z technologią force feedback. Pomysł polega na wykorzystaniu standardowego monitora 3D i podłączenie go do ramienia robota, które otrzymuje polecenia z komputera obsługującego monitor



W USA zaczęto stosować głęboką stymulację mózgu w terapii uzależnienia od opioidów

12 listopada 2019, 14:07

W USA rozpoczęły się 1. testy kliniczne głębokiej stymulacji mózgu u ludzi z opornym na terapię uzależnieniem opioidowym (zaburzeniem używania opioidów). Pierwszego listopada w West Virginia University Medicine Hospital operację przeszedł 33-letni Gerod Buckhalter, który z uzależnieniem od opioidów i benzodiazepin zmaga się od ponad 10 lat i doświadczył wielu nawrotów i przedawkowań. Teraz na operację czekają 3 kolejne osoby. Przez następne 2 lata wszyscy będą ściśle monitorowani.


Xbox 360 sprzętem rehabilitacyjnym

31 sierpnia 2006, 11:03

Zespół z Rutgers State University ze stanu New Jersey wykorzystał zmodyfikowaną przez siebie konsolę Xbox 360 do stworzenia taniego urządzenia przydatnego w leczeniu osób po przebytych zawałach serca. Konsola Microsoftu ma pomóc chorym, którzy wymagają rehabilitacji dłoni.


Wykorzystując rzeczywistość wirtualną, japońscy licealiści odtworzyli Hiroszimę sprzed, w trakcie i po zrzuceniu bomby atomowej

6 sierpnia 2018, 15:08

Przez 2 lata grupa japońskich licealistów z Fukuyamy pracowała nad 5-minutowym doświadczeniem VR (ang. virtual reality experience), które prezentuje Hiroszimę przed, w czasie i po zrzuceniu bomby atomowej 73 lata temu.


Rekord Guinnessa w szybkości SMS-owania

13 listopada 2006, 10:25

Ang Chuang Yang, szesnastoletni mieszkaniec Singapuru, pobił rekord Guinnessa w szybkości napisania 160-znakowego SMS-a. Zajęło mu to 41 i 54 setne sekundy. Według organizującej azjatyckie zawody firmy telekomunikacyjnej Singapore Telecommunications, poprzedni rekord ustanowił w lipcu Amerykanin Ben Cook. Nie udało mu się jednak zejść poniżej pułapu 42 sekund, jego wynik to 42,22 s.


Zoo z ludźmi na wybiegu

9 stycznia 2007, 17:33

Na niemal miesiąc (od 2 do 28 stycznia) opustoszały wybieg orangutanów w zoo w Adelajdzie zajmą... ludzie. Ma to zwiększyć społeczną świadomość konieczności otoczenia naczelnych ochroną.


Reprezentacja wiatrów w systemie CEVIZ© N. Yannier, C. Basdogan, S. Tasiran, O.L. Sen

Dotyk wart tysiąca obrazów?

5 marca 2008, 23:43

Od wielu lat naukowcy próbują udoskonalić sposoby komunikacji człowieka z komputerem. W ramach tych prac wypróbowano szereg interesujących pomysłów, jednak jedynym znaczącą innowacją ostatnich lat okazały się bezwładnościowe manipulatory do konsoli Wii. Na szczęście nowoczesne interfejsy zaczynają być stosowane także poza branżą gier komputerowych. Tureccy klimatolodzy stosują bowiem system map umożliwiających "wyczuwanie" prędkości wiatru, wilgotności czy temperatury.


Unreal Tournament

Zamienić życie w fascynującą grę

9 grudnia 2010, 22:23

Gry wideo, od czasu rozpowszechnienia się, fascynują kolejne pokolenia. Gracze spędzają nad nimi wiele godzin, uparcie dążąc do celu, pokonując trudności i nie zrażając się porażkami. Gdyby tak tę fascynację grami przełożyć na prawdziwe życie... Taki cel stoi przed Jane McGonigal.


Co czuje się, ściskając samego siebie

29 czerwca 2011, 11:14

Naukowcy z Uniwersytetu Elektrokomunikacji w Tokio opracowali maszynę o nazwie Sense-Roid. Wygląda jak manekin krawiecki z silikonową białą skórą, której elastyczność przypomina giętkość ludzkiej skóry. Dzięki 20 czujnikom nacisku może w czasie rzeczywistym odwzajemniać uściski człowieka. Wystarczy włożyć dotykową kamizelkę z miniaturowymi sprężarkami powietrza. Sense-Roid pozwala ocenić siłę własnego uścisku, lecz jego główną funkcją ma być raczej zapewnianie towarzystwa i czułości samotnym osobom.


Reklamowa inwigilacja

2 lutego 2012, 19:09

Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy